Handels- og leveringsbetingelser

Indledning

BabyDan.dk ejes og drives af:

Baby Dan A/S
CVR nr.: 16092045
Niels Bohrs Vej 14
8670 Låsby
Tlf.: +45 86 95 11 55
[email protected]

Disse Handels- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på babydan.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling

BabyDan.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Babydan.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til Babydan.dk

Betalingsmuligheder og gebyrer

Du har følgende betalingsmuligheder på Babydan.dk:

  • Dankort​​​​​​​/Visa
  • Mastercard & Visa
  • Eurocard
  • MobilePay
  • ​​​​​​​Visa Electron

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på Babydan.dk. Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner.

Ved mistanke om kortsvindel kan Baby Dan A/S kræve betaling via bankoverførsel.

Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter varemodtagelse. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Standardfortrydelsesformular


Babydan.dk krypterer alle dine kortoplysninger. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Læs mere om sikkerhed og adfærd på nettet her.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos Babydan.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, Grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb:

Standardfortrydelsesformular

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes retur til:

Baby Dan A/S
Niels Bohrs Vej 14
8670 Låsby

Bemærk! Vi modtager IKKE pakker sendt til pakkehsop eller pr. efterkrav. Pakken skal sendes direkte til adressen.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt eventuelt track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vigtigt

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt standardfotrydelsesformular, som du finder her:

Standardfortrydelsesformular

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Bemærk!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på,
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Uafhentede pakker

Hvis ikke du afhenter din pakke, og den bliver sendt tilbage til os igen, vil du blive modregnet 39 kr. for returfragt.

Når vi får den uafhentede pakke retur, annullerer vi købet og refunderer pengene - dog fratrukket 39 kr. for returfragten.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på +45 86 95 11 55 tast derefter 2 for, at komme i kontakt med service.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Baby Dan A/S
Niels Bohrs Vej 14
8670 Låsby

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

I tilfælde af en berettiget reklamation, betaler BabyDan for returforsendelsen af varen. Venligst kontakt os under ovenstående mail eller telefonnummer, for at modtage en forudbetalt returlabel. Derefter skal du blot aflevere pakken ved dit nærmeste posthus. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata

Læs mere her

Cookies

Ved at benytte Babydan.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på Babydan.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Babydan.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Force Majeure

I tilfælde af uforudsigelige hændelser, såsom krig, naturkatastrofer, pandemier, konflikter på arbejdsmarkedet, udeblevne leverancer fra underleverandører og lignende, som er udenfor vores kontrol, fritages Babydan.dk for ansvar i henhold til force majeure. Dette indebærer, at Babydan.dk ikke er forpligtet til at leve op til disse købsvilkår.

Fragt- og leveringsbetingelser

Hos Babydan.dk sørger vi selvfølgelig for, at du får din pakke på den bedste og hurtigste måde. Ved checkout kan du vælge mellem de muligheder for levering, som vi tilbyder for din ordre.

Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:

  • Fri fragt fra 799 kroner (OBS! Gælder ikke levering med fragtmand)
  • Hjemmelevering til privat adresse for bestillinger under 799 kroner: 39 kroner
  • Levering med fragtmand: 250 kroner

Vi sender altid din forsendelse som privatpakke. Så er forsendelsen forsikret, og du kan spore pakken.

Vær opmærksom på, at der ved køb af særligt tunge eller ekstra store varer ikke kan leveres via almindelig pakkepost. Den aktuelle leveringsmetode og fragtpris vil fremgå af indkøbskurven. Vi gør dig opmærksom på, at fragtmanden leverer til kantstenen. Det betyder, at fragtmanden ikke bærer forsendelsen til døren. Der skal være nogen hjemme på adressen til at modtage pakken og kvittere for modtagelsen på den aftalte leveringsdag. Fragtmanden leverer i tidsrummet mellem kl. 8.00 og 16.00. Vi har desværre ingen indflydelse på det præcise tidspunkt. Hvis der ikke er nogen hjemme, finder fragtmanden en ny leveringsdato. Du skal selv aftale med fragtmanden, om han eller hun må levere forsendelsen uden din signatur. 

Leveringstiden for varen

Du vil altid kunne se den forventede leveringstid på selve varen på Babydan.dk. Som standard leverer vi inden for 1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst under den pågældende vare.

Bemærk, at der ved bestillingsvarer generelt er længere leveringstid. Ved højtider og i ferieperioder, hvor der må beregnes ekstra tid, kan leveringstiden være op til 7 hverdage. Leveringstiden beregnes fra vi har modtaget din bestilling. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Rettidig levering forudsætter dog, at dit valgte leveringsfirma overholder leveringstiden. Såfremt der opstår forsinkelser hos leveringsfirmaet, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Babydan.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtpartnere. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Babydan.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af målsætningen om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Babydan.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

keyboard_arrow_up